Το Μarketing των αγροτικών προϊόντων
Στοχευμένα προγράμματα προώθησης σε συγκεκριμένες αγορές, δικτύωση επιχειρήσεων, διασφάλιση-πιστοποίηση ποιότητας, δημιουργία του brand name ‘ελληνικό καλάθι’, αξιοποίηση των δυνατοτήτων της νέας οικονομίας, είναι τα στοιχεία που πρέπει να χαρακτηρίσουν στο εξής το marketing των ελληνικών αγροτικών προϊόντων, όπως τονίσθηκε στην ημερίδα με θέμα: ‘Το Μarketing των αγροτικών προϊόντων’, που συνδιοργάνωσαν η εταιρία Ελληνικές Αγροεξαγωγές Α.Ε. και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, στο πλαίσιο της 18ης AGROTICA.
Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι σήμερα, διαφαίνεται μια προσπάθεια συντονισμού όλων των καθ΄ ύλη αρμοδίων φορέων της χώρας για το μάρκετινγκ και την προώθηση των εξαγωγών των αγροτικών προϊόντων.
Στη διάρκειά της ημερίδας, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Θωμάς Αλγιανάκογλου, αναφέρθηκε στις έως σήμερα ενέργειες και εμπειρίες του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος για την προώθηση των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων, όπως ήταν οι ολοκληρωμένες προσπάθειες διείσδυσης σε συγκεκριμένες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Παράλληλα ο σύμβουλος του ΣΕΒΕ, Μίλτος Σταμπουλής, εξήγησε σε εκπροσώπους φορέων του αγροτικού κόσμου που παρακολούθησαν την εκδήλωση, τις ενέργειες της πρωτοβουλίας PROMAGRO, που ήταν μία πολύ επιτυχημένη, έως τώρα, περίπτωση δικτύωσης και συνεργασίας για την προώθηση ελληνικών αγροτικών προϊόντων ποιότητας στο εξωτερικό.
Τη χρησιμότητα της δημιουργίας του brand name ‘Ελληνικό καλάθι’ που θα αντιπροσωπεύει ένα πραγματικό καλάθι με τα βασικά ελληνικά τρόφιμα, τα οποία και θα προωθούνται ομαδικά, ανέπτυξε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Ελληνικές Αγροεξαγωγές ΑΕ. Γιώργος Αποστολίδης. Στην περίπτωση αυτή, τόνισε, θα έχουμε οικονομίες κλίμακας και κρίσιμη εξαγωγική μάζα. Θα έχουμε συνένωση εξαγωγικών δυνάμεων στο μάρκετινγκ, κατ΄ αρχήν για να περάσουμε σε ένα δεύτερο στάδιο και σε συνένωση δυνάμεων στην παραγωγή.
Στη σημασία της προαγωγής και της διασφάλισης της ποιότητας των γεωργικών προϊόντων για την εμπορία τους και κατ΄ επέκταση για την ενίσχυση της γεωργικής οικονομίας, καθώς επίσης και τη διασφάλιση της αειφόρου ανάπτυξης, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της AGROCERT, του Οργανισμού Πιστοποίησης και Επίβλεψης Γεωργικών Προϊόντων, Π. Βασιλόπουλος.
Τέλος, η σύμβουλος της ΠΑΣΕΓΕΣ, Κατερίνα Μπατζελή, τόνισε ότι ‘τα αγροτικά προϊόντα, όπως διαφαίνεται, θα υποστούν επιπλέον μειώσεις στο βαθμό της εσωτερικής και εξωτερικής τους στήριξης από τον κοινοτικό προϋπολογισμό’ και υπογράμμισε ότι στόχος κράτους επιχειρήσεων και παραγωγών πρέπει να είναι η δημιουργία ενός ευνοϊκού και σταθερού περιβάλλοντος για τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων με τη χρησιμοποίηση όλων των ευκαιριών και των δυνατοτήτων της νέας οικονομίας, που χαρακτηρίζεται από τη φιλελευθεροποίηση του διεθνούς εμπορίου, το νέο πλαίσιο των πολιτικών της ΕΕ και τις νέες τεχνολογίες.